Medarbejderne er sikret, når I har en arbejdspladslicens.

Arbejder dine medarbejdere med at researche, indsamle og formidle viden? Så bruger de højst sandsynligt tekster, som er skabt af andre.

Tag testen, og se, om det er relevant for jer at sikre medarbejderne med en arbejdspladslicens.

Inspiration, viden og udsyn kommer sjældent helt af sig selv. Ofte læner vi os op ad analyser, fakta, sætninger og tekster, som andre står bag, når vi skal skabe resultater på arbejdspladsen.

Og det er helt på sin plads. Så længe tilladelsen til at bruge andres arbejde, også er på plads.

Det kræver nemlig tilladelse at bruge ophavsretligt beskyttet materiale som led i sit arbejde. Og det er arbejdspladsens ansvar at sørge for tilladelsen, så man som medarbejder ikke kommer til uforvarende at krænke ophavsretten.

Det er der heldigvis rigtig mange virksomheder, der allerede aktivt har taget stilling til – og derfor har indgået en aftale om arbejdspladslicens.

Har I brug for en licens?

Er en arbejdspladslicens relevant for jer?

Det kan I med en licens

Vi tilbyder én samlet licens, som gør det muligt for medarbejderne lovligt at bruge og dele inspiration og viden på arbejdspladsen.

Med en arbejdspladslicens sikrer I, at:

  1. I får let adgang til lovlig brug af alverdens tekster og faglitteratur. I kan kopiere, downloade, gemme og dele tekstindhold i jeres præsentationer, e-mails og øvrige administration.
  2. I tilpasser jer en digital verden, hvor meget viden og inspiration findes og kopieres fra internettet. Med vores licens må I bruge hele rapporter, vejledninger, pjecer mv., som I finder på internettet.
  3. I sparer tid og ressourcer med én samlet aftale om arbejdspladslicens. Alternativet er at bede hver enkelt forfatter og udgiver om lov til at anvende deres materiale.
  4. I er compliant og sikrer medarbejderne mod uvidende at krænke ophavsretten.

Brug for hjælp?

Kontakt aftalekonsulent Hanne Glud Konradsen

Ring: 3544 1494 – Hverdage 9.00-15.00
Skriv: hgk@tekstognode.dk